zaterdag 15 januari 2011

Wurre Wurre?!

Op 29 oktober ging ik naar de voorstelling 'Broekvent' van het komische duo Wurre Wurre kijken. Dit duo bestaat uit 2 heren, Philippe De Maertelaere en Tom Roos. In het boekje van het cultureel centrum in Lokeren stond volgende aankondiging, die toch vrij hoge verwachtingen schiep ten aanzien van dit duo.

'Wurre Wurre is back! Dit wordt dé theaterreünie van het jaar!
Ze zetten u voor schut en elkaar voor lul. Ze vertederen u. Ze zijn hemels simpel van geest. In de encyclopedie van de waanzin is anderhalve pagina aan ze gewijd. Met recht en reden. Zonder een woord te zeggen maken ze elk publiek aan het lachen om hun personages die ongewild naast de werkelijkheid lopen.' 



Zelf vond ik de voorstelling helemaal niet zo grappig als aangekondigd werd. De hele show leek te bestaan uit afzonderlijke 'humoristische' fragmenten die helemaal niets met elkaar te maken hadden. Ik miste een rode draad en vond de grapjes helemaal niet zo geslaagd.

Wat ik dan weer wel knap vond, was het gebruik van alledaagse materialen om 'special effects' te creëren. Tijdens de voorstelling speelden de twee acteurs vogels die op een balkon zaten. M.b.v. hun broekspijpen en een houten plank, zorgden ze ervoor dat het echt leek alsof ze op een balkon zaten. Natuurlijk moesten de vogels ook communiceren. Hiervoor gebruikten ze piepschuim dat ze aan de zolen van hun schoenen bevestigden met tape. Door met het piepschuim over het podium te schuren, zorgden ze voor een piepend geluid dat echt kon doorgaan voor vogelgeluiden. 
Dit lijkt mij ook leuk om met kinderen te doen in de klas.
In het algemeen vond ik de voorstelling een beetje tegenvallen maar ik merkte wel dat andere mensen in het publiek de humor van dit duo zeker konden appreciëren! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten